Alla inlägg under november 2014

Av Jessica Karlsson - 30 november 2014 20:07

 


När första ljuset brinner

står julens dörr på glänt

Och alla människor glädjas

att fira få advent.

Av Jessica Karlsson - 27 november 2014 16:38

Okej nu har jag inte bloggat på ett tag igen.

Förra veckan kom jag hem från Spanien (Teneriffa) där vi har haft en super härlig vecka med mycket sol,bad och god mat. Precis som en semester ska vara. Det enda tråkiga är att den alltid tar slut så fort och helt plötsligt sitter man på planet hem till kalla Sverige igen. Fast det tar bara någon dag så är man inne i sina vanliga rutiner och då känns det inte som om man har varit på semester. Även färgen man hinner få på en vecka försvinner så fort man kommer hem, så nu är man lika blek som vanligt. Kanske lika bra...

Bilder kommer, jag lovar. Ska bara orka plocka över dem från kameran till datorn. Får se när jag har ork till att fixa det.


Annars har jag faktiskt inte gjort så mycket här hemma.

Julstädade och pyntade till lägenheten lite i tisdags. Blev så mysigt. Älskar verkligen stämnigen som blir här hemma när man får upp lite julgardiner och ljusstakarna kommer upp i fönstren. Det blir extra mysigt på något vis.

Den här perioden på året är faktiskt en av mina favoriter (trotts kylan). Ännu mer kommer jag älska den nästa år, då vi har en liten prinsessa att dela allt med.


Ska snart göra mig klar för att åka hem till en gamal kollega på ljusparty. Ska bli spännande och mysigt att träffa henne på lite mer "privata" saker.

Har ingen aning om vilka som kommer, men det blir nog kul oavsett vilka som är där.

Ska bli skönt att få komma ut och vara lite social nu när jag bara går hemma om dagarna. Blev jätteglad när jag fick förfrågan att komma hem till henne.

Så jag får blogga om det i morgon och berätta hur det va.

Av Jessica Karlsson - 10 november 2014 09:06

Okej här har det varit tomt ser jag. Men jag har verkligen inte haft någon lust att sita vid datorn hela förra veckan, så kanske därför det blir lite tomt ibland. Men sånt är livet.


Det har ändå inte hänt så mycket sen jag skrev sist.

Vi har gått ut med att vi kommer få en liten prinsessa i slutet på mars, så nu kan man börja sikta in sig på hur man ska göra iordning i barnrummet och namn. Fast tror faktiskt att vi har ett namn redan, men man vet aldrig. Det kanske inte passar när hon väl tittar ut.

Annars som sagt har det inte hänt så mycket. Jag har haft en period som jag är väldigt trött och bara ligger i soffan hela dagarna (skyller det på vädret) så därför åker jag ÄNTLIGEN utomlands i morgon. Ska bli så himla skönt att få komma iväg och vila upp sig inför allt som väntas ska och dessutom få lite D-vitaminer. Jag behöver verkligen den här resan. Så vi får hoppas att man får fint väder.


Har idag varit vaken sedan 7:00, för att faktiskt för första gången använda husets tvättstuga (vi har egen tvättmaskin i lgh). Men nu skulle jag tvätta vårt sängöverkast och har helt enkelt ingen plats att hänga det på här uppe, så det fick bli en premiär i tvättstugan. Jobbigt bara att det fanns tid klockan 7 idag. Vill få det tvättat innan vi åker, så hade inte så mycket att välja på. Får bara hoppas att det hinner torka också.

Sen har jag ringt massa samtal (ringa tidigt för att slippa telekö i flera timmar). Var beredd på att bli arg, men allt löste sig så fint och jag slapp säga väl valda ord. Allt handlade om att jag helt enkelt hade glömt att skriva under en sak, så det va ju snabbt fixat. Slutet gott Allting gott! Eller vad är det man säger?.

Så nu när klockan är 9:15 vet jag inte vad jag ska hitta på med, eftersom allt redan är fixat. Skönt att gå upp i tid ibland.

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards