Alla inlägg under april 2014

Av Jessica Karlsson - 28 april 2014 15:34

Helgen som var hade jag några kompisar här på en fest kväll.

Vilket jag faktiskt hade längtat efter. Inte kanske efter just att festa med att få träffa mina underbara vänner. Hatar att vi inte bor i samma stad.

Vi hade ialla fall en grym utekväll. En av de roligaste på riktigt länge faktiskt. Började med att vi gick ut och åt en bit mat innan vi drog hem till mig för att börja göra oss klar för kvällen.

Kan bara beskriva kvällen met ett ord, CRAZY ! Fy vilken kväll.


                 

Av Jessica Karlsson - 28 april 2014 15:27

Idag är ingen vanlig dag för idag är det Elvis födelsedag.

Grattis älskling på 2 års dagen.


      

    

Av Jessica Karlsson - 22 april 2014 19:08

Har precis kommit hem från dagens spinningspass och skit va hårt det va idag.

Va ändå rätt pigg i ben och kropp efter gårdagens cross work pass. Men just nu brinner det i rumpmusklerna, så vi får se hur jag känner mig i morgon. Älskar denna typ av träning och det är verkligen något som jag kan rekommendera att folk börjar med. Det är roliga, korta fast intensiva pass. Spinningen kör vi 45 min och du bränner runt 800 kcal, vilket jag tycker är bra för den korta stunden du egentligen kör.


Så har du inte motivationen att träna på egen hand, börja kör klasser med en intruktör.

Det har hjälpt mig att hitta tillbaka till träningen efter månader av slapphet.

Men nu är jag igång. Försöker köra tre gånger i veckan, och det varvar jag med styrka = Cross Work och lite kondition = Spinning.


I morgon kommer jag att ha en vilodag eftersom jag jobbar sent och slutar inte förens 17:45 så då kan det vara skönt att bara komma hem och ha kvällen. Men på torsdag kör jag igen. Längtar redan tills nästa pass.

Men nu ska jag hoppa in i duschen, lägga en hårinpackning, ansiktsmask. Lite smått och gått.


(Bilden är ej tagen där jag tränar nu)  

Av Jessica Karlsson - 21 april 2014 21:33

På lördan tog jag och min sambo en lång skogspromenad med vår lilla vovve.

Va så himla fint väder som vi hade ingen lust att bara sitta inne.

     


Det har varit fint väder hela helgen.

Så idag packade vi bilen och åkte till Svartå (där min sambo är uppvuxen) för att sitta vid stranden och bara må skönt i solen.

Ingen var gladare än vår vovve som älskar att springa runt och leka med kottar/pinnar och allt möjligt som han hittar.

   


Och nu på kvällen fick det bli ett skönt träningspass.

 

Av Jessica Karlsson - 18 april 2014 10:05

Jag tömde precis mobil kameran och hittade massa bilder från Sälen som jag inte har lagt upp.

Så jag tänkte bild bomba bloggen nu.


 

                   

Av Jessica Karlsson - 18 april 2014 09:55

Här kommer de senaste inköpen som jag har gjort till badrummet.

Känns skönt att få unna sig något sånt här ibland. Va länge sen jag köpte något till mig själv.



Av Jessica Karlsson - 18 april 2014 09:52

God morgon alla nära och kära.

Här sitter jag med vovven i knät som vanligt, medans min sambo fortfarande sover.

Idag står det städning/tvätt på schemat här hemma. Inget jag ser fram emot, men sånt som måste göras lite då och då.


Jag hade tänkt visa er de senaste inköpen till badrummet i ett senare inlägg.

För nu ska jag fixa lite frukost och kolla lite på Twilight.


XOXO   

...

Av Jessica Karlsson - 16 april 2014 20:37

Idag var jag iväg på ett träningspass och shit va kul det var.

Det blev ett Tabata pass (Intervalls träning. Där vi utför övningar där intervallen är 20 sekunder lång och sedan vilar man i 10 sekunder, vilket upprepas 8 gånger.) Vilket var sjukt jobbigt men så skönt det kändes i kroppen efteråt.

Kan inte förstå varför jag aldrig har tränat på detta sätt förut, det är ju så himla kul. Och sen kan jag vara ärlig och säga att det är rätt skönt att inte behöva hitta på egna övningar utan man har en PT/TRÄNARE som säger åt en vad man ska göra.

Kan absolut rekommendera att gå olika klasser/träningspass om man inte har motivationen riktigt att träna på egen hand.

För mig har jag redan ett nytt pass inbokat nu på söndag och jag längtar redan tills jag får pumpa ur kroppen riktigt.


Ny duschad som jag är så ska jag gå och lägga mig i soffan och kolla på "Grey´s Anatomy" som börjar snart och efter det så hoppar jag över till kanal 6 för att kolla på film nummer 2 av Twilight.

Så vi får höras mer i morgon.


XOXO   

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards