Alla inlägg under september 2014

Av Jessica Karlsson - 19 september 2014 14:00

Idag rullar bilen mot Hagfors över helgen.

Min pappa fyller nämligen år idag så vi ska upp och fira han lite hade vi tänkt.

Annars har jag ingen aning om vad helgen har att erbjuda. Kanske passa på att träffa lite vänner när jag ändå är där och hälsar på. Va ett tag sen jag träffade vissa personer. Får se om de kan ha lite tid över för lilla mig.


Kanske blir att jag inte bloggar något mer under helgen så vi hörs på söndag igen när jag är hemma igen.

Puss på er   

Av Jessica Karlsson - 18 september 2014 12:30

Juste har glömt berätta att i början på november åker jag och min sambo tillsammans med hans bror och mor till Teneriffa.

Så skönt att ha något att se fram emot.


 

Av Jessica Karlsson - 18 september 2014 12:00

18 september idag och fortsätter hösten som den har börjat så lär man inte känna av någon ångest alls. Den brukar komma smygandes när löven börjar ändra färg och lägger sig på marken som ett täcke. Men i år har den inte kommit ÄN.

Som det är nu njuter jag av varje solig dag som vi får. Önskar bara att man hade lite mer ork till att ta en långpromenad. Får hoppas att det släpper snart.


Annars gör jag inte så mycket om dagarna nu när jag är hemma och är arbetslös eller "mellan två jobb" med ett lite finare ord.

Det blir rätt långa dagar när man inte har så mycket att hitta på med. Men jag försöker få dagarna att gå genom att fixa lite här hemma, laga mat, baka ibland när orken finns. Så än går det rätt bra, men hur ska det bli om någon månad!?

Jag har faktiskt aldrig riktigt varit arbetslös mer än någon vecka eller så. Så detta är första gången som jag verkligen är utan jobb. Det första dagarna kan jag erkänna att det kändes rätt så skönt att få sova på morgonen, men nu skulle jag vilja ha något att göra. Får se om det dyker upp något jobb som passar mig framöver.

Tills dess tänker jag fortsätta njuta av den fina hösten som vi har just nu.


    

(Bilderna är lånade från google)

Av Jessica Karlsson - 10 september 2014 17:40

Ja som rubriken lyder så är jag tillbaka.

Set ut som om jag har haft ett uppehåll över sommaren med bloggen. Kan väl vara ärlig och säga att jag har inte haft någon lust att sätta mig vid datorn och skriva här, så jag har helt enkelt struntat i det.

Men nu tänkte jag ge det en chans till. Är arbetslös på heltid nu så jag har all tid i världen för min lilla blogg.

Kanske inte händer så mycket i mitt liv just nu, men några rader ska jag nog kunna få ihop.


Tänkte berätta lite snabbt vad jag har sysslat med i sommar.

För det första har jag jobbat en hel del, så egentligen inte haft så mycket tid att göra saker på. Men man får försöka klämma in det på de få lediga dagarna.

Min bror tog studenten i Juni (va så stolt över han). Sen tog jag om A en båtkryssning till Tallin, en månad senare tog vi en helg i Göteborg (super mysigt).

När jag hade jobbat klart för sommaren drog jag och ett härligt gäng ner till Gotland för ett par dagar. Sedan därifrån vidare till Ullared för att spendera en massa pengar. Så de dagarna åkte jag från kust till kust (vilket va en rätt jobbig resa, men sjuk kul).

Det är de tre "stora" resorna som jag har gjort i sommar. Sen hittar man alltid på något litet att göra när man slutar jobbet (som att bli med min sambo och hans kompisar på lite golf).

Har varit en helt underbar sommar, med bra väder och framförallt att jag har jobbat på hemmaplan iår.

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards