Alla inlägg under maj 2014

Av Jessica Karlsson - 29 maj 2014 12:10

                     

Av Jessica Karlsson - 29 maj 2014 11:23

Igår gjorde jag min sista dag inom barnomsorgen, för att på onsdag nästa vecka börja på mitt nya jobb.

Det va med tunga steg som jag gick hem från jobbet igår. Ville verkligen inte gå därifrån.

Va så svårt att säga hejdå till alla underbara barn och inte snacka om den underbara personalen som finns där. Det va med en tår i ögat som jag sa hejdå!.


Jag kommer ihåg när jag började inom barnomsorgen som spring vikarie. Jag va så nervös och osäker och ville bara vända hem igen.

Kommer inte riktigt ihåg på vilken förskola jag gjorde första passet på, men minns mitt första pass på mitt kära ÅSKULLEN.

Jag trivdes inte alls, ville aldrig mer komma dit igen. Men eftersom jag precis hade börjat jobba så tänkte jag att det är kanske för att jag är osäker som gör att jag inte trivs, så jag skulle ge det en chans till. Nästa gång jag kom dit, så nja... det kändes fortfarande inte bra. Jag pratade med min sambo om att säga till att jag inte ville ha förfrågningar på den förskola. Men kände att jag ger det EN chans till. Och för varje gång jag var där, så trivdes jag bara mer och mer. (Är glad att jag gav det flera chanser). Jag inser nu i efterhand att de första gångerna som jag var där så jobbade jag helt enkelt med fel personal. Det var personer som jag inte alls kände mig bekväm med.


För den personal som nu finns på Åskullen är så fruktansvärt underbara!

De har verkligen fått mig att växa som person och arbetskamrat. De har även fått mig tro mer på mig själv och att det jag gör är rätt.

Man kan verkligen prata med dom om allt. De sista två veckorna har de verkligen ställt upp och stöttat mig. Det vill jag verkligen tacka dom för. Dom är som mina extra mammor, när min egen mamma inte finns i närheten =).

Jag har verkligen känt mig som en del av Åskullen och inte som en vikarie. Och jag hoppas att man kommer kunna hålla kontakten med dom. För de har blivit mer än bara arbetskamrater för mig.

Eftersom jag inte trivdes först så trodde jag inte att det skulle vara så svårt att säga hejdå till dom. Men det va riktigt svårt!.

Jag har iaf turen att jag kan komma och hälsa på när jag vill. (Och det kommer jag att göra. Än blir ni inte av med mig).

Vill bara att ni ska veta hur underbara ni är och vad ni har gjort för mig.


Så igår hade jag varit iväg och köpt en tårta som jag tog med till jobbet.

Kände att jag ville bjuda på något.

     


 

 

Av Jessica Karlsson - 24 maj 2014 18:10

Sitter vid datan och lyssnar på musik som vanligt när jag är ensam hemma.

Men snart kommer min sambo och en kompis till han hem och vi ska grilla (trotts detta dåliga väder som vi fick), och senare ikväll ska de kolla på fotboll, vilket jag inte är direkt intresserad av, men blir väl att sitta och va lite social ändå.


Annars har jag inte gjort så mycket idag.

Städade lite förut (såg ut som en bomb hade slått ner här hemma).

Har suttit och letat fram musik som vi tjejer ska ha på vår resa i sommar. Sitter verkligen och längtar som F*N efter att få åka iväg bara vi tjejer. Det är något vi har försökt med i flera år, men det har aldrig riktigt passat. Men nu så!


Sitter också i bil bytar tankar.

Och denna sommar kommer jag byta bil, men frågan är bara vad det blir för bil.

Jag har redan hittat bilen jag vill ha, men då vill inte banken låna ut pengar, så då får jag lösa det på ett annat sätt.

Får hålla tummarna att den finns kvar ett tag till.

Den bilen skulle verkligen vara perfekt för vår resa i sommar. Så vi får se vad som händer.


Så är det någon som är intresserad av att köpa min NISSAN MICRA - 98 så får ni gärna höra av er :)

Av Jessica Karlsson - 23 maj 2014 09:19

Idag har jag och min underbara sambo varit förlovade i 4 år   

Tänk va fort tiden går. Tycker det inte alls va länge sen som jag skulle berätta för mina föräldrar att vi hade förlovat oss.

Kommer ihåg att jag va så fruktansvärt nervös för hur de skulle reagera, jag va trotts allt bara 18 och fortfarande gick i skolan. Men de tog det på ett bra sätt och det är jag glad för.


Detta är den bästa dagen i mitt liv och en dag att minnas för resten av livet.



  

 

Av Jessica Karlsson - 13 maj 2014 14:24

Ungefär 1 timme sen jag kom hem från jobbet.

Det har varit en rätt lugn men låg dag.

Va rätt så trött i morse när klockan ringde. Hade ingen lust alls att gå upp.

Det måste ha med vädret att göra att man är så trött hela tiden. (BEHÖVER SOL!).

Va fler på jobbet som va riktigt trötta idag och hur ska man då känna sig på fredag?


Igår fick jag mitt schema inför sommaren (som jag har väntat) och äntligen kom det!.

Så nu kan jag och mina vänner verkligen planera sommaren på riktigt.

Vi har en Sverige resa inplanerad senare i sommar. Fast den blir inte av förens i augusti eftersom vi alla kommer jobba precis hela sommaren. Så när alla andra som har haft semester börjar jobba igen, då drar vi iväg på semester. Det känns ju rätt fair!

Som det ser ut nu så kommer det bli ett stopp i Oxelösund, Nynäshamn, Gotland, Skåne/Helsingborg. Allt är inte spikat så vad som helst kan hända och vi kan hamna vart som helst. Det som är lite kul att bara åka iväg sådär. Inte ha allt planerat, utan man tar det som det kommer helt enkelt.

Så om jag har några läsare som bor i dessa städer eller runt om, kan väl höra av sig om vad som finns att göra!

Av Jessica Karlsson - 13 maj 2014 14:01

 


När känslorna i min kropp bränner
Är ibland det bästa jag känner
Känslor så starka bara för dig
Som funnits därinne länge i och för sig
Så länge att de nu bara vill ut
Så att hemligheten om vad jag känner för dig kan vara slut
Tala om för dig vad jag känner jag vill
Men ibland har tiden bara stått still
Och du har inte hört vad jag sagt
Fast jag gjort det i min egen takt
Men talar om det gör jag för dig här och nu
Det är dig jag älskar och bara du.

Av Jessica Karlsson - 12 maj 2014 21:07

Tänkte lägga upp en låt som får i alla fall mig att drömma/längta efter allt och inget.

Den sätter sig väldigt på hjärnan (så varning för det!).



Har aldrig nånsin funnits där för dig

jag kanske spelat några spel

har nog lekt något som jag inte vart

men jag vill att du ska förstå.


Du behöver inte va rädd att jag ska stanna kvar

jag vill samma sak som dig

så glöm bort vad mamma sa dubbelsäng plus du och jag

jag vill ha dig för iikväll.

Baby varför spelar du blyg?

jag ser igenom dig

du kämpar för att hålla fasaden.

Du behöver inte vara så pryd när du är med mig

när jag väl får dig naken ska vi!


Jag vet hur jag får det gå för dig

vi vill båda samma sak

finns det regler låt oss glömma dom

vi kan bryta varje lag

dolt nummer ringer varje natt vid kvart i tre

men jag vet att det är du det är ingen hemlighet

jag vill jättegärna bara komma in hos dig

"dig dig dig dig"

vill känna värmen och ta på din nakna hud

tar dig till ställen där du aldrig nånsin vart förut

jag vet att det blir lika skönt för dig.

Baby varför spelar du blyg?

jag ser igenom dig

du kämpar för att hålla fasaden.

Du behöver inte vara så pryd när du är med mig

när jag väl får dig naken ska vi!


När jag klär av dig naken

När jag klär av dig naken


Får dig att skrika ända fram tills att du har fått nog

jag har större snok än alla dina andra dudes

du får hela mig inatt ja, jag gör vad du vill

om jag får ta på din

så får du ta på min

om du känner att du orkar får du ännu mer

utav min uppmärksamhet

och när det känns som våra kroppar kommer brytas ner

gör vi det en gång till

vill ha dig naken!


När jag klär av dig naken

När jag klär av dig naken!

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards