Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Mamma är stolt ...

Av Jessica Karlsson - 25 maj 2015 09:30

Inatt sov M hela natten i egen säng, vaknade bara 1 gång för mat och sov sedan till halv 8.

Detta va inte ens tänktbart för någon vecka sedan. Så idag har vi en utvilad mamma och en mycket pigg och glad lite bebis som just nu ligger i sitt nya babygym som vi införskaffade under helgen.

Att hon kunde bli såhär lugn trodde vi inte när vi hade det som värst. Allt handlade helt enkelt om mat. Nu får hon ersättning och blir ordentligt mätt och somnar nästan direkt efter hon har ätit klart. Förr fick man försöka natta henne i flera timmar innan om äntligen kanske sov en halv timme i stöten. Nu sover hon faktiskt större delen av dagen och sover ordentligt på natten.


Eftersom både hon och jag är pigga idag så hade jag tänkt åka och hälsa på mitt gamla jobb. Behöver komma ut och träffa lite folk. Och eftersom det är måndag så är det dags för min sambo att åka till jobbet och då blir vi ensamna hemma (vilket inte är så kul, har ingen att prata med). Så då brukar jag åka till jobbet och träffa alla goa barn + fröknar. Skönt att få prata med vuxna ibland, även om M har börjat prata en hel del de senaste dagarna.


Medans hon ligger i gymmet så tänkte jag passa på att ta mig en dusch och börja sparka igång dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Karlsson - 9 juli 2015 14:09

Tänkte bara berätta att jag åter är tillbaka hos blogg.se för att blogga. Känner att jag är klar här. Så här hittar ni min nya blogg ...

Av Jessica Karlsson - 12 juni 2015 16:43

         Idag tog de studenten här i Karlskoga, så vi tog oss en tur ut på stan för att kolla när dom kommer med lastbilarna genom stan. Det slog mig då att det är hela 5 år sedan som jag själv stod där med student mössa och allt. Tänk va fort ...

Av Jessica Karlsson - 23 maj 2015 13:46

   Idag är det hela 5 år sedan vi förlovade oss. Och här sitter vi nu med en dotter som är helt underbar. Jag har verkligen träffat mannen i mitt liv, pappan till mina barn. Älskar han så otroligt mycket.      ...

Av Jessica Karlsson - 23 maj 2015 13:28

      Jag har sedan några dagar tillbaka bestämt mig för att sluta amma M. Det är med blandade känslor som jag tog detta beslut. Och det handlar helt enkelt om att hon blir aldrig riktigt mätt av bröstmjölken. Hon somnar alltid när jag ammar, a...

Av Jessica Karlsson - 12 maj 2015 22:16

Idag har det inte varit någon bra dag. Lilla M har vägrat sova. Det har resulterat i en övertrött bebis och massa skrik. Spelar ingen roll vad jag har gjort så har hon vägrat sova. Det är samma just nu. Ligger i sängen och har försökt natta henne i 1...

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards