Alla inlägg under februari 2015

Av Jessica Karlsson - 13 februari 2015 09:12

Ja det stämmer, då va svenska rallyt 2015 ÄNTLIGEN igång.

Det drog ju egentligen igång igår, men idag kör de ute i skogen och då är det verkligen igång. MEN iår kan jag tyvärr inte ta mig ut i skogen, vilket är väldigt synd eftersom detta är något man ser fram emot varje vinter.

Så iår får jag sitta här framför datorn och följa allt via radion och WRC's sida. Det kan va rätt skönt det också, men känner redan att det kommer bli svårt och kommer sakna att sitta på plats i skogen.


Som höggravid tror jag inte att det är så bra att ge sig ut i skogen (även om man vill) och dessutom när man har problem med ryggen.

Så jag får helt enkelt klara mig genom att sitta här. Och det kommer funka rätt så bra ändå.

Jag bjuder på lite rally bilder från förra året.


Av Jessica Karlsson - 6 februari 2015 09:08

           


Min hund är en riktig livsnjutare.

Så därför tänkte jag lägga upp lite olika varianter på hur han ligger och sover.

Dessa är bara några av alla konstiga sätt han ligger på. Kan inte förstå att det är skönt att sova på dessa sätt. Men ju konstigare dessto bättre sover han tydligen.

Av Jessica Karlsson - 5 februari 2015 20:45

v33 (32+5)


Bebis -

Barnet är nu ca 29 cm från huvud till stjärt och väger omkring 2 kg. Skulle det födas nu kan det klara sig i kuvös. Kuvös behövs bland annat för att underhudsfettet ännu inte är utvecklat. Nu fungerar barnets fem sinnen och hon eller han kan också vrida på huvudet. Alla inre organ fortsätter att mogna, tånaglarna är färdiga och huvudhåret fortsätter att växa. Barnet sover ca 90-95% av tiden - men under de vakna perioderna tränar den på att öppna och stänga sina ögon. Andningslektioner pågår hela tiden för att stärka lungorna och få dem att mogna. Relativt ny forskning visar att andningsövningarna även stimulerar lungorna att tillverka ett ytaktivt medel, som behövs för att lungorna skall utvecklas på rätt sätt.


Mamma -

Din barnmorska gör vid varje undersökning en bedömning av barnets tillväxttakt och lyssnar på dess hjärta. På vissa håll görs en ultraljudsundersökning den här veckan. Du ökar nu i vikt, snabbare än i något annat skede av graviditeten. Kanske förvånas du över hur stor din mage kan bli. Snart har livmodern intagit det högsta läget som den kommer att ha, ungefär 12cm ovanför din navel.

Av Jessica Karlsson - 4 februari 2015 12:52

     


Igår åkte vi till IKEA för att köpa hem skötbordet som de äntligen hade fått in.

Så nu är faktiskt rummet helt klart (förutom lite små saker, som vi fixar när hon kommer).

Det enda som ska göras är att börja tvätta allt och sedan ska det bäddas. Sen får hon gärna komma.

Längtar så efter vår lilla M.

Blev faktiskt riktigt nöjd över rummet. Det är rätt litet så det går inte att göra på så många andra sätt än det vi har gjort. Svårt att möblera och få saker att passa, men vi har lyckats riktigt bra. Nu är det bara bebisen som fattas.


Det har även blivit riktigt dåligt med mag bilder den senaste tiden. Ska försöka få upp en bild lite senare ikväll.

Måste be min sambo om hjälp att ta kort. Är faktiskt lite svårt att få bra bilder själv.

Av Jessica Karlsson - 3 februari 2015 11:41

Ja då va det tisdag och andra dagen i februari månad.

Det har snöat konstant i två dygn, tror även att det fortsätter lite idag också. Nu får det väl ändå räcka med snö, eller vad säger ni? Håller ni inte med?

Visst det är fint när snön kommer, man blir lite piggare, men någonstans måste det räcka.

När ska all denna snö hinna försvinna?. Kanske är så att vår dotter kommer hinna "uppleva" lite snö, det vet man aldrig.


Ja vad händer idag då?.

Jo vi ska göra oss en snabb sväng in till Örebro och Ikea igen. För nu har det ÄNTLIGEN fått in vårt skötbord som vi ville ha. Det finns bara 4st så jag vågar inte vänta tills helgen utan vi åker direkt när min sambo kommer hem från jobbet.

Tur att man ändå har så nära in så man kan göra på detta sätt.

Skötbordet är det enda som fattas för att barnrummet ska vara helt klart sen. Så det kommer att komma upp lite bilder på hur det blev när vi har fått iordning på alla småsaker som ligger lite här och där just nu.

Det ska bli skönt att äntligen få det klart. Man har ju funderat på om de ska hinna få in sakerna innan hon bestämmer sig för att titta ut. Vi har varit lite oroliga, men nu så...


För övrigt så mår jag rätt bra. Fortfarande väldigt ont och trött i ryggen, så det känns skönt att veta att jag är sjukskriven graviditeten ut. För i detta tillstånd orkar jag inte jobba. Orkar knappt stå och laga mat utan att behöva sätta mig ner för att det värker.

Men det är ändå synd och tråkigt att bara gå hemma. Jag blir så osocial och har inte så många vänner att hälsa på här. De finns ju kvar i Hagfors. Och dit åker jag inte så mycket.


Igår när jag och min sambo va ute med hunden så fick jag en sån "kramp" i magen (har pratat med BM och hon säger att det är helt normalt). Men denna gång krampa det på båda sidor i magen, annars brukar det bara vara på höger sida.

Jag vet inte om det kan vara "förvärkar" eller om det är som en vanlig kramp. Det är väl egentligen inte så konstigt om det skulle vara förvärkar, vi är ju snart där. Det är ändå bara 7 veckor kvar.

Jag har kännt av dessa kramper tidigare under graviditeten också men inte så "kraftigt" som jag gjorde igår. Var så jag fick svårt att gå. Och detta kommer enbart bara när jag är ute och rastar hunden, annars känner jag inte av något alls.


Nej om man kanske ska slänga sig i duschen, så man är klar tills en sambo slutar jobbet senare.

Av Jessica Karlsson - 1 februari 2015 11:30

 


För idag är det min lillebrors 20 års dag.

Tänk va fort tiden går.

Grattis älskade bror!.

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards