Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

The End...

Av Jessica Karlsson - 29 maj 2014 11:23

Igår gjorde jag min sista dag inom barnomsorgen, för att på onsdag nästa vecka börja på mitt nya jobb.

Det va med tunga steg som jag gick hem från jobbet igår. Ville verkligen inte gå därifrån.

Va så svårt att säga hejdå till alla underbara barn och inte snacka om den underbara personalen som finns där. Det va med en tår i ögat som jag sa hejdå!.


Jag kommer ihåg när jag började inom barnomsorgen som spring vikarie. Jag va så nervös och osäker och ville bara vända hem igen.

Kommer inte riktigt ihåg på vilken förskola jag gjorde första passet på, men minns mitt första pass på mitt kära ÅSKULLEN.

Jag trivdes inte alls, ville aldrig mer komma dit igen. Men eftersom jag precis hade börjat jobba så tänkte jag att det är kanske för att jag är osäker som gör att jag inte trivs, så jag skulle ge det en chans till. Nästa gång jag kom dit, så nja... det kändes fortfarande inte bra. Jag pratade med min sambo om att säga till att jag inte ville ha förfrågningar på den förskola. Men kände att jag ger det EN chans till. Och för varje gång jag var där, så trivdes jag bara mer och mer. (Är glad att jag gav det flera chanser). Jag inser nu i efterhand att de första gångerna som jag var där så jobbade jag helt enkelt med fel personal. Det var personer som jag inte alls kände mig bekväm med.


För den personal som nu finns på Åskullen är så fruktansvärt underbara!

De har verkligen fått mig att växa som person och arbetskamrat. De har även fått mig tro mer på mig själv och att det jag gör är rätt.

Man kan verkligen prata med dom om allt. De sista två veckorna har de verkligen ställt upp och stöttat mig. Det vill jag verkligen tacka dom för. Dom är som mina extra mammor, när min egen mamma inte finns i närheten =).

Jag har verkligen känt mig som en del av Åskullen och inte som en vikarie. Och jag hoppas att man kommer kunna hålla kontakten med dom. För de har blivit mer än bara arbetskamrater för mig.

Eftersom jag inte trivdes först så trodde jag inte att det skulle vara så svårt att säga hejdå till dom. Men det va riktigt svårt!.

Jag har iaf turen att jag kan komma och hälsa på när jag vill. (Och det kommer jag att göra. Än blir ni inte av med mig).

Vill bara att ni ska veta hur underbara ni är och vad ni har gjort för mig.


Så igår hade jag varit iväg och köpt en tårta som jag tog med till jobbet.

Kände att jag ville bjuda på något.

     


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Karlsson - 9 juli 2015 14:09

Tänkte bara berätta att jag åter är tillbaka hos blogg.se för att blogga. Känner att jag är klar här. Så här hittar ni min nya blogg ...

Av Jessica Karlsson - 12 juni 2015 16:43

         Idag tog de studenten här i Karlskoga, så vi tog oss en tur ut på stan för att kolla när dom kommer med lastbilarna genom stan. Det slog mig då att det är hela 5 år sedan som jag själv stod där med student mössa och allt. Tänk va fort ...

Av Jessica Karlsson - 25 maj 2015 09:30

Inatt sov M hela natten i egen säng, vaknade bara 1 gång för mat och sov sedan till halv 8. Detta va inte ens tänktbart för någon vecka sedan. Så idag har vi en utvilad mamma och en mycket pigg och glad lite bebis som just nu ligger i sitt nya baby...

Av Jessica Karlsson - 23 maj 2015 13:46

   Idag är det hela 5 år sedan vi förlovade oss. Och här sitter vi nu med en dotter som är helt underbar. Jag har verkligen träffat mannen i mitt liv, pappan till mina barn. Älskar han så otroligt mycket.      ...

Av Jessica Karlsson - 23 maj 2015 13:28

      Jag har sedan några dagar tillbaka bestämt mig för att sluta amma M. Det är med blandade känslor som jag tog detta beslut. Och det handlar helt enkelt om att hon blir aldrig riktigt mätt av bröstmjölken. Hon somnar alltid när jag ammar, a...

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards