Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Jessica Karlsson - 22 oktober 2014 17:15

Det han älskar är:

  • Att gå långa skogspromenader
  • Mat
  • Gamla ihop rullade strumpor (behövs inga vanliga leksaker)
  • Busa
  • Åka bil

Det han hatar/rädd för är:

  • Främmande hundar/människor
  • Bada
  • Vetrinären
  • Åska

 

     

Av Jessica Karlsson - 22 oktober 2014 17:09


Tänkte lägga upp en bild på lilla magen.
Det börjar bli en liten magen nu. Har faktiskt längtat efter att få en mage. Det känns lite mer på riktigt då. Har fortfarande lite svårt att förstå att vi ska bli fler. För varje vecka som går blir det mer och mer verkligt.

Jag börjar må bättre och bättre. Inte alls lika trött och kan börja äta normalt igen (vilket jag inte alls har kunnat tidigare).

Vi får se vad de säger på ultraljudet om en vecka.

Av Jessica Karlsson - 22 oktober 2014 16:51

Jag har faktiskt något som jag är tvungen att erkänna och det är att JAG redan i Oktober månad har en massa julkänslor. Har aldrig längtat så mycket efter julen som jag gör iår.

Varje morgon när jag vaknar har jag en liten önskan om att det ska vara vitt på marken när jag kollar ut genom fönstret. Längtar efter att få dra igång julmusiken, allt julbak och framför allt alla julklappar som ska packas in (men först måste de inhandlas och där är jag inte riktigt än tyvärr).

Jag vet inte riktigt varför jag har dessa julkänslor redan nu. Kan det ha att göra med att man är gravid? Att man egentligen längtar till nästa års jul, då man har en egen liten knodd att fira jul med?


Julen för mig har alltid varit den bästa dagen på hela året. Hela familjen är samlad och har det mysigt. Äter god mat, kollar på Kalle Anka och sen delar man ut julklapparna. Egentligen börjar julfirandet i vår familj redan dagen innan jul. Det är då mamma gör julskinkan, vi klär julgranen, bakar knäck/kola, spelar Bingo Lotto och har det allmänt mysigt tillsammans. Och dessa traditioner vill jag föra vidare till mina barn. Jag vill ge dom samma känsla som jag alltid har runt jul. För mig kvittar julklapparna, för mig handlar det helt enkelt om familjen och allt man gör tillsammans.


(Va bara tvungen att köpa hem när jag såg dessa. Älskar juleskum)

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards