Alla inlägg den 23 december 2014

Av Jessica Karlsson - 23 december 2014 23:18

Då va det dagen före julafton, alltså "Dan före dopparedan".

Har faktiskt längtat efter julafton. Enligt mig själv så är det den bästa dagen på hela året. Då hela familjen är samlade (inte riktigt alla, den bästa fattas) och bara har det mysigt tillsammans.

Idag har vi gjort lite av varje och det tänkte jag visa er i bilder. Tycker att det kan va lite roligare än att om jag skulle sitta här och skriva om det.

Det börjar med att vi klär julgranen tillsammans.

Med lite julmusik i bakgrunden och sedan klär hela familjen granen tillsammans.

Medanas vi börjar klä granen så sätter mamma in skinkan i ugnen, så det luktar så gott i hela huset sen.

Och sen är det dags för lite Bingo spel. Det är den nya traditionen som vi har sedan ett par år tillbaka och aldrig vinner vi nått. Fast iår vann vi faktiskt på V75 (inte mycket men vi vann). Det är alltid något.


Så man kan säga att redan "dan före dopparedan" börjar vi fira in julen lite smått.

Och i morgon kommer farmor och farfar hit och då är det jul på riktigt.

Den mysigaste tiden på hela året är kommen.

Presentation


Hej! Jag som driver denna bloggen heter Jessica och är 23 år. Bor i Karlskoga tillsammans med min sambo, vår dotter och vår hund, Elvis. Bloggar om hur det är att vara mamma, shopping och vardagliga ting.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards